
روانشناسی تربیتی کودک
نوع فایل:ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:42
قیمت:
فهرست...................................ص
دید کلی.......................................4
تاریخچه.........................................5
نقش و تأثیر در زندگی...........................5
ساختار................................6
کاربردها................................7
سخنانی از محمد صالح ابوسعیدی در باب تربیت فرزند................................8
چند نکته ای که در تربیت اخلاق بچه سودمند است.....8
وظایفوالدین در جنبه معنوی و روانی.........14
آغاذ تربیت دینی................14
کودک و قائد دینی.......................15
نحوه پاسخگویی والدین به سئوالات کودک.........16
آموزش نبوت،امامت و معاد به کودک...............17
نمونه ای از روایات درباره تربیت دینی کودک......17
پرورش اخلاق کودکان.....................20
آغاز پرورش اخلاقی...........................21
اهمیت پرورش اخلاقی...................22
اهمیت نظم و انضباط در تربیت کو........29
رابطه کودک با اشخاص و اشیاء..............30
رابطه والدین با کودک.................31
رابطه کودک با خواهران و برادران........32
رابطه کودک با دیگران................33
انواع شیوه های تربیت......................34
اصلاح معایب کودک.................................36
رابطه کودک با وسایل و ابزار.........37
فایده بازی کودک با والدین................................40
بحث و نتیجه گیری....................41
منابع.................42
دید کلی:
تربیت معادل اصطلاح انگلیسی education است که گاهی نیز به پرورش ترجمه شده است. در هر حال تربیت عبارت است از جریانی منظم و مستمر که هدف آن کمک به رشد جسمانی ، شناختی ، روانی ، اخلاقی و اجتماعی یا بطور کلی رشد شخصیت افراد در جهت کسب هنجارهای مورد پذیرش جامعه و نیز کمک به شکوفا شدن استعدادهای آنهاست. به این ترتیب واژه تربیت معنی کلیتری مییابد و از آنجا که نظام تربیتی ، نظامی گسترده است، روان شناسی تربیتی در بدو تاسیس عمده زمینههای تربیت را شامل میشد، اما با رشد سایر حوزههای روان شناسی حیطه عمل آن محدودتر گشته و تنها مسائل تربیتی مربوط به شرایط آموزشگاهی و آموزش را شامل شد.
روانشناسی تربیتی کودک