فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی زندگی انسان نخستین

اختصاصی از فی موو دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی زندگی انسان نخستین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی زندگی انسان نخستین


 دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی زندگی انسان نخستین

 دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی زندگی انسان نخستین کامل و آماده با فرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 25

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

اهداف کلی :

آشنایی دانش آموزان با زندگی نخستین  اهداف جزئی:  1- آشنایی دانش آموزان با نیازهای انسانهای روزمره  2- آشنایی با تفاوتهای بین زندگی انسانهای نخستین و انسانهای امروز  3- آشنایی با چگونگی جمع آوری غذا در زندگی انسانهای نخستین  4- آشنایی با چگونگی تهیه ابزار و ابزار سازی و تهیه لباس از پوست  5- آشنایی دانش آموزان با چگونگی کشف آتش در زمان گذشته .  اهداف رفتاری:    1-    وسایل حمل و نقل و ارتباطات و وسایل خانه انسانهای امروزی را نام ببرند. ( دانستنی ها )  2-    تفاوتهای زندگی انسانهای نخستین و امروزی را بگویند . ( دانستنی ها )  3-    اولین ابزار آلات انسانهای نخستین را نام ببرند. ( دانستنی ها )  4-    چگونگی تهیه ابزار آلات و ابزار سازی را توضیح دهند. ( دانستنی ها )  5-    چگونگی کشف آتش را توضیح دهند ( دانستنی ها )  6-    محل زندگی انسانهای نخستین را بگویند. ( دانستنی ها )  7-    به نیروی عقل و توانائیهای انسان روزمره و نخستین پی ببرند. ( نگرشی )   ارزشیابی ورودی :  1- آیا انسانها از گذشته تاکنون زندگی یکسانی دارند؟  2- در رابطه با انسانهای اولیه و زندگی آنان چه اطلاعاتی دارید؟  3- برای بدست آوردن غذا و دفاع از خود چه روشی استفاده می کردند؟  فضا و مدل کلاس :  دانش آموزان را به گروههای سه نفره تقسیم می کنیم.  شروع کلاس: سلام و احوالپرسی از دانش آموزان ، حضور و غیاب ، پرسیدن از درس قبل.  وسایل مورد نیاز : سنگ به کلاس می آوریم و وسایل قدیمی و تصویرهایی از غارهایی که در شهر یا کشور وجود دارند. کتاب درسی .  ایجاد انگیزه : تصویری از زندگی انسانهای اولیه و نحوه زندگی آنها می آوریم و به تخته کلاس می چسبانیم و در مورد این تصویر از بچه ها سوال می پرسیم.  ارائه درس : گام اول ( روشن ساختن منظورهای درس ) :  اول معلم از بچه ها سوالاتی راجع به خوردن غذا و بدست آوردن آن می پرسد که بچه ها ، وقتی به خانه می رویم و گرسنه هستیم چه می کنیم؟ شاگردان : غذا می خوریم . معلم : غذا را از کجا می آورید؟ شاگردان : هرچه در دست بود می آوریم و می خوریم یا با استفاده از موادی که پدرم فراهم کرده و مادر آن را آماده کرده و پخته می خوریم.  جا و مکان ، نحوه غذا خوردن ، نحوه لباس پوشیدن خود را با کسی که هیچ کس و هیچ چیز و هیچ جا ندارد مقایسه کنید و حال بگویید که او چه می کند؟  گام دوم ( ارائه مطالب ) :  بعد از اینکه بچه ها آموخته ها و نظرات خود را بیان کردند معلم می گوید کسی که جایی را ندارد مجبور است با امکانات اولیه برای خودش جا و مکان تهیه کند ، از مانده های غذای دیگران یا هر چیزی که پیدا می کند استفاده کند.حالا برای پخت و پز باید از چه وسیله ای استفاده کند، دانش آموزان : از آتش . معلم : آیا می دانید آتش چگونه درست می شود . معلم : منظور درس ما در رابطه با همین انسانهایی که در گذشته های دور هیچ گونه امکاناتی در اختیار نداشتند مجبور بودند برای زنده ماندن ، زندگی کنند. خداوند به انسانها دو نیروی بسیار مهم عطا فرموده است :  1- از اجزای بدن خود چگونه استفاده کنند  2- از نیروی عقل خود به اندازه توانایی شان بهره جویند. به شکل صفحه 71 کتاب نگاه کنید.  گام سوم ( تحکیم سازمان شناخت ):    با استفاده از اطلاعاتی که خودتان بدست آورده اید انسانهای اولیه از دستهای خود کمک گرفتند که ابزار درست کنند مثلاً حیوانات را شکار کرده و از پوست آنها لباس و از گوشتشان به عنوان غذا استفاده می کردند برای نخستین گوشت آتش را کشف کردند یکی از دانش آموزان سوال می کند: آتش را چگونه کشف کردند؟ معلم با اشاره به درس علوم و توضیح اصطکاک اینگونه بیان می کند: همانطور که می دانید از بهم مالیدن دو جسم سخت توسط نیروی اصطکاک جرقه ایجاد می شود انسانهای اولیه این را کشف کرده و توسط آن هیزم و تنه درختان را می سوزاندند و از شعله آتش آن برای گرما و درست کردن غذا استفاده می کردند آنها می دانستند که برای درامان ماندن از گرما و سرما و حمله حیوانات وحشی باید سرپناهی داشته باشند . به همین دلیل زندگی غارنشینی را برگزیدند.  جمع بندی مطالب :  معلم راجع به توانایی انسانها برای گذراندن زندگی که باعث زنده ماندن انسانها می شود مطالب را جمع آوری می کنند سپس از روی درس خوانده می شود .  ارزشیابی پایانی :   1- آتش چگونه درست می شود ؟  2- برای درامان ماندن از خطرات چه می کردند ؟  3- وسایل حمل و نقل و ارتباطات انسانهای امروزی را نام ببرند؟  تکلیف منزل:  از دانش آموزان می خواهیم به پرسشهای کتاب جواب دهند و بیاورند و یا تصویری از زندگی گذشتگان راجع به درس تهیه و همراه با اطلاعات جمع آوری شده به کلاس بیاورند.

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :


دانلود با لینک مستقیم


دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی زندگی انسان نخستین
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.