چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی و پایداری تأثیر استفاده از چندرسانه ای ها بر میزان خودتنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان های دولتی ایذه انجام گرفت . روش پژوهش آزمایشی بو د. در این پژوهش ۴۰ نفر از دانش آموزان پایة اول دبیرستان های دولتی، با روش نمون هگیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و به روش تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند . برای جمع آوری داده ها از آزمون پیشرفت تحصیلی معلم ساخته و پرسشنامة خود تنظیمی بوفارد، برای پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری در دو گروه کنترل و آزمایش استفاده شد . گروه آزمایش ۹ هفته درس ریاضی را با استفاده از چندرسانه ای ها و گروه کنترل درس ریاضی را به روش سنتی آموزش دیدند . پس از آموزش، هر دو گروه از نظر میزان خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی آزمون شدند . آزمون پیگیری به فاصلة دو ماه پس از آموزش برای هر دو گروه انجام شد . نت ایج پژوهش نشان داد که پس از آموزش تفاوت گروه . (p ≥ معناداری در خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی گروه آزمایشی در مقایسه با گروه کنترل ایجاد ش د( 0.001 آزمایشی، دو ماه پس از آموزش نیز برتری خود را حفظ کردند . بنابراین، نتایج این پژوهش در راستای سایر پژوهش های انج ام شده، بیانگر نقش مثبت استفاده از چندرسان های ها در پایداری عملکرد تحصیلی و یادگیری خود تنظیم بود
فایل pdf
22 ص
دانلود مقاله اثربخشی و پایداری تأثیر استفاده از چندرسانه ای ها بر خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی درس ریاضی سال اول دبیرستان