فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایانامه اطلاعات ناتوانی

اختصاصی از فی موو پایانامه اطلاعات ناتوانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایانامه اطلاعات ناتوانی


مقاله اطلاعات ناتوانی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:41

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت مسئله

اهداف تحقیق

پیشینه طرح پژوهش

تجزیه و تحلیل

روش تحقیق

سابقه تحقیق

اصطلاحات و مفاهیم

اطلاعات ناتوانی: ناتوانی های خواندن و یادگیری (Fs17) Fs17 اطلاعات ناتوانی > انتشارات > NZCHCR انتشارات مرکز ترویج بین المللی برای بچه های ناتوان .ناتوانی های خواندن و یادگیری روزنامه توضیح (توجیه) (FS17) .چاپ چهارم 2004. تقریبا حدود 22 صفحه چاپ شده.تفسیر PDF فهرست:معرفی/نگاهی به یادگیری/ناتوانی ها/کمک به کودکتان/ یادگیری/نوجوانان با مشکلات خواندن یا یادگیری /منابع /سازمان  

معرفی: مرکز ترویج بین المللی برای بچه های ناتوان (NICHCY) خوشحال است که اطلاعاتی برای شما درباره مشلکاتی که بچه ها ،جوانان ونوجوانان در یادیگری تجربه می کنند بخصوص در یادگیری خواندن فراهم کند. داشتن شکل درخواندن به هیچ وجه غیرعادی نیست.میلیون ها نفر در آمریکا مشکل خواندن دارند. بعضی ممکن است اصلا قادر به خواندن نباشند در حالیکه دیگران مهارت خواندن را دارند اما ممکن است کند خواندن باشند.مفید است که بدانیم که مشکلات خواندن اغلب با مشکلات نوشتن،گوش دادن و یا صحبت کردن همراه است. هر کسی که در یک و یا در هممه این نواحی مشکل دارد باید بداند که کمک فراهم است. دلایل بسیاری در اینکه چرا یک نفر ممکن است در پیشرفت مهارت خواندن مشکل داشته باشد وجود دارد. یکی از رایج ترین دلایل این است که شخص ناتوانی خواندن دارد. خوانش (خواندن) پرشی یکی از ناتوانی های خواندن است. انواع دیگری از ناتوانی های خواندن وجود دارد که می توانند باعث مشکلات یادگیری خواندن و یا به طور کلی یادگیری شوند. اینها د راین راهنما بعدا توصیف می شوند


دانلود با لینک مستقیم


پایانامه اطلاعات ناتوانی

مقاله اضطراب افراد

اختصاصی از فی موو مقاله اضطراب افراد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله اضطراب افراد


مقاله اضطراب افراد

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:25

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت مسئله

اهداف تحقیق

پیشینه طرح پژوهش

تجزیه و تحلیل

روش تحقیق
نگرانی یا اضطراب عادی واکنشی است طبیعی و لازم که در حقیقت جزیی از زندگی است وباعث یادگیری و رشد شخصیت و بالا بردن میزان کارآیی و هوشیاری و حتی تحریک فرد می شود . اضطراب وقتی حالت مرضی پیدا می کند که از حد طبیعی بگذرد و با شدتی غیر عادی تعادل روانی فرد را مختل و باعث نقصان کارایی و پیدایش یک سلسله اختلالات جسمانی و روانی شود . از مشکلات و اختلالات اساسی جوانان و نوجوانان پیدایش ترس و اضطراب در آنان است . که سبب بروز دشواری هایی در کار تربیت و هدایت آنهاست . این اختلال بویژه در آغاز بلوغ بسیار به چشم می خورد . و وضع آنچنان پیچیده و درهم است که خود آنان نیز از این حالت خود در شگفت هستند بیماری و آشفتگی آنان را در مواردی از پای در می آورد . و سبب پیدایش رکود و شکست هایی در کار و رفتارشان می شود . ترس آنها اغلب بی حساب و نگرانیشان از آینده ای است که به نظرشان مبهم می آید . تأسف و تأثر از گذشته عمر و از اینکه نتوانستند امادگی لازم برای آینده فراهم کنند سبب آن می شود که از عمر خویش نتوانند استفاده نمایند


دانلود با لینک مستقیم


مقاله اضطراب افراد

بررسی میزان کارایی و اثر بخشی برنامه های پرورشی در دوران راهنمایی

اختصاصی از فی موو بررسی میزان کارایی و اثر بخشی برنامه های پرورشی در دوران راهنمایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی میزان کارایی و اثر بخشی برنامه های پرورشی در دوران راهنمایی


بررسی میزان کارایی و اثر بخشی برنامه های پرورشی در دوران راهنمایی

 

 

 

 

 

 

 

پایان نامه : بررسی میزان کارایی و اثر بخشی برنامه های پرورشی در دوران راهنمایی

مطالعه موردی : مدرسه ایران

 از جمله نهادهای آموزش و پرورش نهاد امور تربیتی است که برای مقابله با فرهنگ بیگانه و پیدا کردن ضمیر دانش آموزان فعالیتهای دامنه داری دارد را در مدارس به عهده داشته است. یکی از فعالیتهای این نهاد تشکیل فعالیتهای فوق برنامه و کلاس پرورشی در مدارس راهنمایی می باشد. برنامه و محتوای کلاسهای پرورشی و فعالتهای فوق برنامه از یک سو ایجاد زمینه¬های رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را وجهه ی همت قرارمی دهند و تلاش می کنند شرایط مناسب و مطلوب در چهارچوب فضای کلاس و مدرسه برای آنان فراهم آورد و از سویی دیگر سازماندهی اصولی¬تر فعالیتهای پرورشی در مدارس ونیز ایجادتسهیل درفعالیتهای مربیان تربیتی رادرصدد برنامه های خود قرارداده است

حکمای عالم در طول تاریخ بر جایگاه تأثیرگذار پرورش و تربیت در رشد و تکامل و تعامل انسانها تأکید فراوان داشتند در این منظور پیاژه در مورد هدف آموزش و پروش چنین می گوید.

« هدف آموزش و پرورش دو چیز است اول:آفرینش انسانهایی توانا به انجام دادن کارهای نو، نه صرفاً تکرار آن چه پیشینیان انجام داده اند، انسانهایی که خلاق، نوآفرین و کاشفند.

دوم: ایجاد ذهن هایی که توانایی نقادی دارند و هر چیزی را که به آنها داده می شود به سادگی نمی¬پذیرند و از قدرت استدلال برخوردارند. مصیبت بزرگ در آموزش و پرورش، شعار دادن ها، کلی گویی ها و مسیرهای فکری از پیش تعیین شده است.»

جان دالتون دانشمند و عالم مشحور انگلیسی می گوید: «پس از نان، نخستین احتیاج بشر تربیت است.»

گوستاولوپون فیلسوف و جامعه شناس فرانسوی معتقد است:«فهمیدن همیشه بهتر از آموختن است»

کوانتی فیلسوف چینی گفته است:«اگر می خواهی کاری کنی که یک مسئله به نتیجه برسد، گندم بکار. اگر می خواهی کاری کنی طی ده سال نتیجه بدهد درخت بکار و اگر می¬خواهی کاری کنی که پس از صد سال نتیجه بدهد مردم را تربیت کن.»

و همین طور کلام پرمغز و عمیقتر از امیرالمؤمنین علی(ع) که می فرماید:

«کودکان خود را برای زمانی به غیر از روزگار خویش پرورش دهید، زیرا آنان در روزگاری که با دوران شما متفاوت است به دنیا آمده اند.(www.lege.ir1education.html)

در محیط مدرسه دانش آموزان در صدد رفع نیازهای فکری و عاطفی خود برمی آیند مدرسه با ایجاد برنامه های فرهنگی و فوق برنامه آنها را به سوی مسیری صحیح که با این نیازها هم خوانی داشته باشد سوق می دهند و خواهان شکوفاشدن هر چه بیشتر استعدادهای نهفته در وجود این دانش آموزان است. از این سری فعالیتهای فوق برنامه آنها را در جهت بهبود وضعیت فکری و پرورشی در بعد اخلاقی یاری می رساند.

فعالیتهای پرورشی از قبیل:

  1. جلسات مشاوره با دانش آموزان
  2. برگزاری نماز جماعت در مدرسه
  3. اردو
  4. انجام مسابقات مقاله نویسی
  5. اجرای مسابقات کتابخوانی در مدرسه
  6. برگزاری شواری دانش آموزی
  7. استفاده از روزنامه¬دیواری
  8. انجام مراسم صبحگاه در مدرسه
  9. نصب روایات و احادیث در تابلو اعلانات
  10. انجام مسابقات ورزشی
  11. تشویق دانش¬آموزان نمونه
  12. اجرای تئاتر در مدرسه
  13. استفاده از سخنران در مدرسه
  14. تشکیل گروه تواشیح
  15. انجام کلاسهای آموزش خانواده در مدرسه
  16. نمایش فیلم در مدرسه
  17. انجام مراسم جشن تکلیف

دانش آموزان با انجام این نوع برنامه ها در کنار تعالیم دانش، پیوندی عمیق بین مدرسه و خود ایجاد می¬کند و چون این برنامه از برنامه ی مدرسه جداست انتخاب آنها بر حسب علایق و نیازهای دانش آموزان طراحی می شود. در نتیجه دانش آموزان کشش و جاذبه ی بیشتری برای آنها دارند و با علاقه ی بیشتری به این نوع برنامه ها جذب می شوند.

دانش آموزان دوران راهنمایی که تازه وارد مرحله ی سرنوشت ساز نوجوانی شده اند بیشتر در معرض خطر نفوذ فرهنگ بیگانه و ابتلا شدن به آن هستند.

در نتیجه دراین برهه از زمان بیشتر از همیشه وجود برنامه ی پرورشی و تربیتی که بتواند آنها را با فرهنگ های اصیل اسلامی آشنا سازد احساس می¬شود.

بنابراین مربیان پرورشی می بایستی با ایجاد یک جو دوستانه و غیر رسمی و با به وجود آوردن برنامه¬های متنوع فرهنگی و تربیتی دانش آموزان را در بعد پرورشی خلاق و مبتکر بار بیارند.

آموزش و پرورش هر کشوری بر اساس نیازها، آرمانها و فرهنگ آن کشور، دوره ها و مراحلی را طراحی و با تعیین محتوا و فعالیتهای ویژه ای تلاش می کنند به اهداف خویش نائل گردد.

نظام آموزش و پرورش کشور ما نیز به لحاظ کلی از این قاعده مستثنی نیست.

از هنگامی که نظام جدید آموزش و پرورش در ایران برقرار شده است هیچگاه به وضوح مشخص نبوده که هدف از اجرای دورهای مختلف آموزش چیست و هر دوره دانش آموز را به چه مقصدی یا مقاصدی هدایت کرده و در نهایت چه هدفی را دنبال می کند. بدین لحاظ نوعی گسیختگی تربیتی بر مقاطع تحصیلی دانش آموزان حکم فرما است.

موضوع تحقیق: این پژوهش با هدف بررسی میزان اثربخشی و کارایی برنامه های پرورشی بر روی دانش¬آموزان مدرسه راهنمایی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

اهداف تحقیق: هدف اصلی تحقیق: دستیابی به میزان کارایی و اثربخشی برنامه های پرورشی بر روی دانش آموزان دوران راهنمایی میباشد.

اهداف جزئی نیز شامل:

  1. بررسی میزان مشارکت دانش آموزان در فعالیتهای پرورشی
  2. موفقیت های به دست آمده در مسابقات فرهنگی-هنری مثبل:شعر، داستان، احکام، صنایع دستی، نقاشی و...
  3. میزان تأثیر فعالیتهای فوق برنامه بر درونی کردن ارزشهای اسلامی
  4. تأثیر فعالیتهای فوق برنامه در پر شدن اوقات فراغت دانش آموزان
  5. ارزیابی کیفیت مسابقات نشریه دیواری، شعر و قصه بر روی دانش آموزان است.

 فهرست مطالب

 چکیده    

 فصل اول: طرح تحقیق       

  • مقدمه:    
  • بیان مسئله          
  • اهمیت و ضرورت
  • تعاریف عملیاتی   
  • اهداف:   
  • پرسش ها

 فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق      

  • مقدمه    
  • بیان عقاید و نظریات مربوط به فعالیتهای پرورشی        
  • مساله تربیت       
  • موضوع تربیت    
  • ضرورت و اهمیت تربیت   
  • تاریخچه ی امور تربیتی     
  • فلسفه و ضرورت تشکیل نهاد امور تربیتی      
  • اهداف پرورشی نظام آموزش و پرورش ایران 
  • اهداف و خط مشی های امور تربیتی  
  • اهمیت برنامه های پرورشی            
  • لزوم برنامه ریزی فعالیتهای فوق برنامه.        
  • فعالیتهای امور تربیتی        
  • برنامه های امور تربیتی     
  • فعالیتهای پرورشی در ابتدا و در طی سال تحصیلی       
  • اهم وظایف مربیان تربیتی  
  • امور تربیتی در آئینه ی زمان:          
  • فعالیتهای تربیتی در مدارس 
  • ویژگیهای فعالیتهای مکمل و فوق برنامه.        
  • تدابیر مربیان برای حل مشکلات تربیتی          
  • انواع فعالیتهای فوق برنامه از نظر اجراء:      
  • بیان مشکلات تربیتی از زبان مربیان 
  • دوره راهنمایی تحصیلی در ایران     
  • اهداف دوره ی راهنمایی تحصیلی     
  • نوجوانی، اساس آینده         
  • سن بلوغ، اساس ساختن و ساخته شدن           
  • راهکارهای عملی جهت درونی سازی ارزشها: 
  • رسالت اولیاء و مربیان در پیش گیری از آسیب های اجتماعی      
  • پیشینه   
  • الف: خارجی       
  • ب: داخلی

 فصل سوم: روش تحقیق     

  • مقدمه    
  • جامعه آماری مورد مطالعه  
  • ابزار جمع آوری اطلاعات  

 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها  

  • مقدمه    
  • توزیع متغیرها به کمک جداول و توزیع فراوانی و نمودار           

 فصل پنجم          

  • نتیجه گیری:        
  • محدودیت ها:       
  • پیشنهادات           
  • منابع و مآخذ       
  • ضمائم   
  • پرسشنامه         
  •   تعداد صفحات:74
  • فرمت: ورد و قابل ویرایش

دانلود با لینک مستقیم


بررسی میزان کارایی و اثر بخشی برنامه های پرورشی در دوران راهنمایی

دانلود مقاله ناخن آینه سلامت

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله ناخن آینه سلامت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ناخن آینه سلامت


دانلود مقاله ناخن آینه سلامت

 بستر ناخن قسمتی از ناخن است که بافت عظیم و نازا نامیده میشود. بخش بستر ناخن از لبه بافت زایا و جوانه زننده یا هلالی به هیپونی کیم امتداد مییابد. بستر شامل رگهای خون، اعصاب و رنگدانه است. همانطور که ناخن از ریشه تولید میشود به سمت پایین بستر ناخن حرکت میکند که با افزودن مواد ناخن به ضخامت ناخن کمک میکند. مسطح و صاف بودن بستر ناخن برای رشد طبیعی آن بسیار مهم است.اگر اینطور نباشد ناخن ممکن است شکسته شود و یا شیارهایی برروی آن ایجاد شود که استفاده از لوازم آرایشی را بر روی ناخن غیر ممکن سازد.
ورقه ناخن: قسمت قابل روِیت ناخن است. همان چیزی که ما از آن بنام ناخن یاد میکنیم و از کراتین سخت و نیمه شفاف ساخته شده و کمی محدب است.ورقه ناخن اساسا بی رنگ است اما بواسطه شبکه مویرگهای خونی که در زیر آن واقع است صورتی بنظر میآید.
لانولا: قسمتی از ماتریکس و در واقع هـمان قسمت هلالی شکل سفید رنگی است کـه در ته ناخن قابل مشاهده است وبیشتر در ناخن شست مشخص است. عـلت سفید بودنش آن است که هنوز سلولهای آن کراتینه نشده و به تکامل نرسیدهاند.
کوتیکول: ادامه بستر ناخن بوده و بین پوست انگشتان و ورقه ناخن واقع است و این دو بخش را به یکدیگر متصل میسازد. کوتیکول ناخن به عنـوان یک سد ضد آب عمل کرده و از ورود باکتری و دیگر عوامل بیماریزا به قسمت ماتریکس جلوگیری میکند.



رشد ناخن
ناخن ها در تمام مدت در حال رشد هستند اما سرعت رشد آنها بستگی به عوامل بسیاری ازجمله سن، تغذیه، بیماریها، هورمونها و فصول سال دارد. ناخن بطور طبیعی 1/0 میلی متر در روز و یا 3 میلی متر در ماه رشد میکند. ناخن های انگشتان دست سریعتر از ناخنهای انگشتان پا رشد میکنند وسرعت رشدآنها در تابستان بیشتر از زمستان است. اگر ناخن به طـور کامل از جایش کنده شود رشد یک ناخن کامل از محل ریشه تا نوک آزاد، در دستهاحدوداً 6 ماه طول میکشد اما در مورد ناخن های شست پا این زمان بین 21تا81 ماه است. جالب است بدانید که سرعت رشد ناخنها در افراد راست دست در دست راستشان و افراد چپ دست در دست چپشان بیشتر است.به طور کلی سرعت رشد ناخنهای مردان از زنان بیشتر است اما در زنان باردار ومسن سرعت رشد از آقایان بیشتر میشود.

مشکلات شایع ناخن
حال که عضو ناخن را بهتر شناخته و درک میکنیم، میتوانیم با روشی اصولی تر از ناخن های خود مراقبت کنیم. همه ما خواهان ناخنهای محکم و خوش فرم هستیم. اما در بسیاری از موارد ناخنها توانایی ایجاد یک نمای زیبا و دلنشین در دستها را ندارند و فرد مشکلات فراوانی با ناخنهای خود دارد. در این موارد ناخنها کمی پس از رشد ترک میخورند، میشکنند ویا سطح آنها پوسته پوسته و یا لایه لایه میشود. همچنین در برخی از خانمها، ناخنها بسیار نرم هستند و دارای استحکام مورد نظر نیستند. ناخن نیز مانند سایر اعضاء بدن میتواند دچار طیفی از بیماریها شود. در بررسی بیماران باید به چند نکته توجه داشت؛ اینکه آیا این حالت مادرزادی است و یا اکتسابی؟ آیا در اثر عوامل خارجی مثل ضربه ایجاد شده است یا عوامل درونی مثل کمبود آلبومین؟
برخی از بیماریهای عفونی و خودایمنی و کمبود انواع ویتامینها و برخی مواد معدنی میتوانند ساختار ناخن را تغییر دهند و ایجاد انواع گوناگونی از ناخنهای بد شکل رانمایند. تشخیص این موارد صرفا به عهده پزشک است. در این صورت با درمان صحیح و به موقع مشکل برطرف میشود. اما در بسیاری از افراد که دارای هیچ گونه بیماری نیستند و یا از کمبود ویتامین رنج نمیبرند نیز ناخنها کماکان نرم و شکننده هستند. مشکل شکنندگی ناخن نسبتا شایع است و به کرات در کلینیک مشاهده میشود. تخمین زده شده در ایالات متحده 40 میلیون نفر دچار این مشکل هستند در ایران آمار دقیقی وجود ندارد.
ساختار ناخن در افراد مختلف با توجه به زمینه ژنتیک، اندکی با یکدیگر متفاوت است، که همین امر موجب تفاوت در میزان استحکام و مقاوت ناخنها میشود. از آنجایی که ناخن یک عضو بیرونی است، بهراحتی در معرض بسیاری از عوامل قرار میگیرد. این عوامل میتوانند موجب تغییر در خواص فیزیکی و یا مواد متشکله لایه ها شوند. که به این ترتیب زمینه ساز شکنندگی و نرمی ناخن خواهند بود. تردی و شکنندگی ناخنها مشکل بسیاری از خانمهاست. علت آن میتواند فـرو بردن دست در آب داغ، اختـلال در جـریان خــون، کمبود ویتامینهای A، C، B6و نیاسین، کمـبود آهن و کلسیم و کم کاری تیروئید باشد.

 

شامل 5 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ناخن آینه سلامت