فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد کلمات دینی و معانی

اختصاصی از فی موو تحقیق در مورد کلمات دینی و معانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد کلمات دینی و معانی


تحقیق در مورد کلمات دینی و معانی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه6

فهرست مطالب

خازن[1]

 

خزانه[2]

 

مستحث

 

 مشاهره [3]

 

مقاطعه

 

جبایت

 

 

 

باج و خراج گرفتن ( برهان قاطع ) و جمع کردن خراج و گرفتن آن .

 

"حاجب بزرگ ، به مرو رفت ...... و هر جای شحنه فرستاد و جبایت روان شد. " .ص 687

 

" و بنده سباشی ، تا این غایت با ایشان آویخت و طلیعه داشت و جنگها بود .....، تا ایشان در هیچ شهر از خراسان نتوانستند نشست و جبایت روان است و عمّال خداوند بر کار ." ص 708

 

حاصل و باقی

 

 

 

" حاصل، مقدار مالی است که در خزانه یا در نزد کارگزار موجود است و باقی، مقدار خراجی است که مردم بدهکارند و هنوز نپرداخته اند[4] " .

 

" عبدالغفار به دیوان استیفا رود و بگوید مستوفیان را تا خط بر حاصل و باقی او کشند " . ص 155

 

" پس عبدوس را گفت : باز گرد ، تا من امشب مثال دهم تا حاصل و باقی وی پیدا آرند و فردا با وی به درگاه آرند ." ص 464

 

حِمل

 

 

 

اموالی را گویند که به سوی بیت المال حمل می شود .

 

" و حسن سپاهیانی باز آمد با حمل های مکران و قصدار و رسولی مکرانی با وی و مالی آورده هدیه ی امیر . " ص 315

 

" طاهر را مثال بود تا مال ضمان گذشته... بطلبد و به

 


[1] . ص 25، 38، 96، 194، 261، 274،281، 312، 319، 336، 339، 349، 385، 389  ،432، 433، 682، 815

1 - این واژه به صورت مفرد و جمع حدود 70 بار در تاریخ بیهقی به کار رفته است.

  1. 1. ص 815،486،464،404،361،357،315،266،263،178.

[4].خوارزمی، ابوعبدالله محمداحمد بن یوسف کاتب، مفاتیح العلوم، ترجمه حسین خدیوجم، ص62

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد کلمات دینی و معانی

تحقیق در مورد قضا و قدر

اختصاصی از فی موو تحقیق در مورد قضا و قدر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد قضا و قدر


تحقیق در مورد قضا و قدر

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه13

فهرست مطالب

معناى قضا و قدر

 

 

 

اقسام قضا و قدر

 

قضا و قدر علمى

 

قضا و قدر عینى

 

سرنوشت و اختیار

 

قضا و قدر عمومى

 

عقیده شیعه در مورد قضا و قدر

 

مساله قضا و قدر

 

درآمد

 

مساله قضا و قدر یکى از مباحث بسیار مهم کلامى است . این مساله با آنچه که امروزه به ((سرنوشت)) معروف است , ارتباط نزدیکى دارد و نه تنها ذهن فیلسوفان و متکلمان را به خود مشغول داشته, بلکه یکى از مسائل اساسى در زندگى هر انسانى است. از این رو, بحث سرنوشت, از دیرزمان, جایگاه خاصى در ادبیات ملل گوناگون داشته و دستمایه شاعران و داستان سرایان و ... براى خلق آثار بزرگ بوده است . البته , طبیعى است که متالهان و خدا باوران مساله سرنوشت را در ارتباط با علم و اراده الهى تفسیر مى کنند, اما ملحدان آن را در چارچوب حتمیت هاى برخاسته از علل و اسباب مادى محصور مى سازند.

 

به هر ترتیب , اصل مساله قضا و قدر از مسلمات عقاید اسلامى است و چندان در کتاب و سنت فراوان از آن سخن گفته شده که هیچ جاى انکار و اختلافى باقى نمانده است . با این حال, همان گونه که اشاره خواهیم کرد, در تفسیر این اصل مهم اعتقادى بین طوایف مختلف اسلامى, اختلافاتى به چشم مى خورد.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد قضا و قدر

فلسفه و مسیحیّت

اختصاصی از فی موو فلسفه و مسیحیّت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فلسفه و مسیحیّت


فلسفه و مسیحیّت

فلسفه و مسیحیّت

12 صفحه

اختلاف نظرها دربارة فلسفه و مسیحیّت و اینکه آیا واقعاً بتوان به معنای اصیل کلمه ،‌از یک فلسفة محض مسیحی صحبت به میان آورد ، البته وجود دارد ولی به هر طریق ، جواب اصلی تابع موضع خاّصی است که شخص ، اتخاد می‌کند . از لحاظ تاریخی ،‌فلسفه از ذات مسیحیت نجوشیده است . بلکه به سبب تقابل آن با افکار غیر مسیحی ، خاصه در جّو فرهنگ یونانی و رومی و بیشتر به منظور حفظ وحدت کلام و تمرکز در کلیسای مرکزی به وجود آمده و یا بر عکس ،‌به همین سبب طرد و کنار گذاشته شده و احتمالاً اختلاف میان متکلمان بزرگ هم به همین دلیل بوده است . در نتیجه ،‌معقولتر به نظر می‌رسد که در نزد مسّیحیان ، بیشتر باید از کلام مسیحی صحبت به میان آورده شود نه واقعاً از فلسفه محض مسیحی . از طرف دیگر ،‌البته می‌توان گفت که در هر صورت  نحوه برخورد مسیّحیان با فلسفه‌ةای سنت یونانی ، خاص خود آنها بوده است

 


دانلود با لینک مستقیم


فلسفه و مسیحیّت

دانلود مقاله شاعران و نثر نویسان پارسی گوی قرن هفتم و هشتم

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله شاعران و نثر نویسان پارسی گوی قرن هفتم و هشتم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله شاعران و نثر نویسان پارسی گوی قرن هفتم و هشتم


دانلود مقاله شاعران و نثر نویسان پارسی گوی قرن هفتم و هشتم

 

مشخصات این فایل
عنوان: شاعران و نثر نویسان پارسی گوی قرن هفتم و هشتم
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 15

این مقاله در مورد شاعران و نثر نویسان پارسی گوی قرن هفتم و هشتم می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله شاعران و

نثر نویسان پارسی گوی قرن هفتم و هشتم

مرحوم شیلی نعمانی(شعر الحجم) به زبان اردو:
بر شرح احوال شعرای ایران از فردوسی تا حافظ و چند صفحه از امیر خسرو و حسن دهلوی نگاشته است. اما با اینکه ادبیات فارسی که در هند به ظهور رسیده به طور کلی آن لطف را که در کلام ایرانیان اصلی است ناقد می باشد.

مولوی:
مولانا جلال الدین بلخی یکی از بزرگترین شاعران ایران از حیث بلندی افکار  شور انگیزی اشعار  و مقدار شعر لقبش در دوران حیات مولانا بوده و قرنها بعد مولوی با نامهای «مولوی روم» «مولوی رومی» شهرت یافته و در بعضی از اشعارش تخلص خاموش  خوش دیده می شود.  در سال 604 در بلخ متولد شد  آشنایی او با شمس تبریزی  صلاح الدین زرکوب  حسام الدین چلپی باعث شد تا بخشی از سروده های  خود را به نام شمس الدین تبریزی و 70 غزل  از غزلهایش را با نام صلاح الدین زرکوب و حسام الدین باعث پیدایش یکی از بزرگترین آثار ذوق و اندیشه بشری به نام معنوی گردد. پس از مرگ مولانا ...(ادامه دارد)

سعدی:
شرف الدین مصلح شیرازی  ملقب به ملک الکلام واضح المتکلمین در حدود سال 606 هجری عمر خود را به سرودن غزلها. قصائد. تألیفات. رسالات مختلف. وعظ و تذکیر می گذراند. از میان آثار منظوم او گذشته از غزلیات و قصائد مثنوی مشهور وی است که به سعدی ناومه و بوستان شهرت دارد. در اخلاق و تربیت و وعظ و در ده باب تنظیم شده: «عدل» «احسان» «عشق» «تواضع» «رضا» «ذکر» «تربیت» «شکر» «توبه» «مناجات»و «ختم کتاب » در نثر گلستان دارای یک دیباچه و هشت باب:
باب اول  «سیرت پادشاهان»        باب دوم« اخلاق درویشان»     باب سوم« فضیلت و قناعت»              باب چهارم: «فوائد خاموشی»     باب پنجم: « عشق جوانی»     باب ششم :« ضعف و پیری» ...(ادامه دارد)

عبید زاکانی:
خواجه نظام الدین عبید ا… قزوینی معروف به عبید زاکانی از خاندان زاکانیان قزوین .وی شاعری طنز پرداز و نویسنده ای  آگاهع بود در اوایل قرن هشتم هجری. اهمیت او در داشتن روش انتقادی و بیان مفاسد اجتماعی به طریق هزل و شوخی در آثار منظوم و منثور است. کلیات عبید زاکانی شامل منظومه ها و رساله های منثور است در میان آنها اشعاری از قصیده ...(ادامه دارد)

شعر در قرن هفتم:
ملک الشعرا قانعی طوسی سراینده کتابی به نام سلجوق نامه به تقلید شاهنامه که شامل 30جلد و 300000 بیت بود و در اواخر قرن 7 می زیست.
مجدهمگر یزدی شیرازی در قصیده و غزل ماهر و صاحب دیوانی با 7000 بیت. امیر خسرو دهلوی از شاعران بزرگ خمسرای به تقلید نظامی دارد.
همام الدین تبریزی مستوفی بسال 714 هجری دیوان غزلیات وی مشتمل بر دو هزار بیت و صاحب مثنوی و صاحب نامه.
در قرن هشتم: شاعران و گویندگان از لحاظ عده بسیار بودند اما کمی تنزل ادبی در آثار موجود این قرن به چشم می خورد. عده ای از شاعران ایرانی به هند مهاجرت کردند و در دربارهای مغولان در هند شاعران ایرانی و هندی به پارسی شعر می سرودند. عده ای نیز از شاعران به ملوک کوچک از جمله آل جلایر و آل مظفر یا دربار عثمانی وابسته بودند....(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله شاعران و نثر نویسان پارسی گوی قرن هفتم و هشتم

مقدمه
اوحدالدین حامدبن ابیالفخر کرمانی
زرتشت بهرام بن پژدو
خواجه حکیم عمید الدین لوبکی
سعد الدین سعید هروی
سراج سگزی
فخر الدین عراقی
عبید زاکانی
خواجوی کرمان
سعدی
مولوی
حافظ شیرازی
بدر چاچی
امیر خسرو دهلوی
مرحوم شیلی نعمانی(شعر الحجم) به زبان اردو
شعرا و صوفیه عصر ایلخانان
انهدام مؤسسات دینی
عمری اصفهانی
کیکاووس رازی
نثر نویسان
شعر در قرن هفتم
شاعران بزرگ این قرن

فهرست منابع مقاله شاعران و نثر نویسان پارسی گوی قرن هفتم و هشتم

1- دایره المعارف ادبی. ترجمه و تألیف عبدالحسین سپدیان
2- تاریخ ادبیات ایران. دکتر صفا. جلدسوم. ص 344
3- زندگی نامه شاعران ایران. تألیف لیلا صوفی
4- برگی از زندگی بزرگان. فرشته کریمی. انتشارات نوید شیراز.
5- از سپهری تا جامی.تاریخ ادبی ایران. نیمه قرن هفتم تا آخر قرن نهم. عصراستیلای مغول و تاتار. تألیف ادوارد برون. ترجمه علی اصغر حکمت.

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله شاعران و نثر نویسان پارسی گوی قرن هفتم و هشتم

تحقیق در مورد فرقه اسماعیلیه

اختصاصی از فی موو تحقیق در مورد فرقه اسماعیلیه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد فرقه اسماعیلیه


تحقیق در مورد فرقه اسماعیلیه

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه89

فهرست مطالب مقدمه

اسماعـیـلیـه

 

نسب فاطمیان

 

تعداد خلفاى فاطمى

 

فاطمیان و نشر آداب و شعایر شیعى

 

رابطه فاطمیان و قرمطیان

 

سرگذشت قرامطه

 

شکست و انقراض قرامطه

 

              تقریبا همه جنبشهای اجتماعی مذهبی دوران اولیه تسلط اسلام برمناطق خاورمیانه وایران، دارای ویژگیهای مشترکی بودند. هدف مشترک همه، رهائی از زیر سلطه بیگانگان و مقاومت در برابر پذیرش دین اسلام بود. در واقع می‌‌توان جنبش قرمطیان را شکل تکامل یافته جنبشهای قبلی دانست که خود از طرفی با مبارزه مسلحانه علیه حاکمیت خلفای اسلام و زیر سئوال بردن حقانیت آنان و از طرف دیگر با پرچمداری جنبش صوفی گری و دراویش، زمینه را برای رشد فلسفه یارسان و بنیانگزاری این دین، آماده نمود.

 

              آنطور که برتلس مستشرق روسی در باره سابقه قرمطیان می‌‌نویسد: “از آغاز قرن چهارم هجری، پس از تأسیس دولتهای فاطمی مصر و قرمطیان بحرین بود که “باطنیان“ به “قرمطیان“ بمعنی اخص و “اسماعیلیان“ منشعب شدند“. ولی تاریخ نویسان نزدیک به آن دوره اعتقاد دارند که آئین قرمطی منسوب به نام قرمط پس ازآنکه میان حمدان قرمط درحدود سال ۲۸۰ هجری با مرکز دعوت اسماعیلی در اهواز اختلاف افتاد، ازلحاظ تشکیلاتی ازمذهب اسماعیلی جداشد و با روشی مستقل در راستای آرمانهای اجتماعی وهدفهای سیاسی خود شروع به فعالیت کرد. این نظریه بیشتر مورد تایید است، زیرا باطنیان خود شاخه‌ای از اسماعیلیه بودند و یا هر

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد فرقه اسماعیلیه