فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

آشنایی با نحوه ی تولید تابلو های برق صنعتی

اختصاصی از فی موو آشنایی با نحوه ی تولید تابلو های برق صنعتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 آشنایی با نحوه ی تولید تابلو های برق صنعتی

 فهرست مطالب

مقدمه

مراحل کلی ساخت تابلو

ملاحظات فنی پیرامون تولید محصول6

قطعات و المان هایی که برای ساخت تابلوهای برق مورد استفاده قرار میگیرند8

 فرآیند ساخت قطعات 44

 فرآیند مونتاژ قطعات 49

 


دانلود با لینک مستقیم


آشنایی با نحوه ی تولید تابلو های برق صنعتی

دانلود تحقیق معماری و موسیقی‌

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق معماری و موسیقی‌ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق معماری و موسیقی‌


دانلود تحقیق معماری و موسیقی‌

1 - اشتراکات و پیوندهای موسیقی و معماری‌:
l درباره اشتراک موسیقی و معماری‌( ):
- سئوال‌: به نظر شما چرا بین این دو حوزه خلاقه‌، یعنی موسیقی و معماری چنین پیوندی وجود دارد؟
پاسخ‌: برای اینکه معماری به طول کلی فضای سه بعدی است که ما در آن زندگی می‌کنیم‌.
برآمدگیها و تورفتگیها، هم در موسیقی و هم در حوزه هنرهای بصری‌، اهمیت دارند. برخورد درست با نسبتها، در اینجا ضرورت دارد. بهترین معماری باید نه با تزئین‌، بلکه بانسبتها و حجمهای ساده سرو کار داشته باشد. معماری‌، یک هنر بصری است در حوزه هنر بصری اجزاء سازنده‌ای وجود دارد که مرتبط با آن چیزی است که ما حوزه عقلایی اشمی‌خوانیم و در عین حال بخشی از موسیقی نیز هست‌. چه بخواهیم و چه نخواهیم بین معماری و موسیقی پیوند هست‌. این مسئله‌، مبتنی بر ساختارهای ذهنی ماست که در اینهر دو هنر یکی است‌. مثلاً آهنگ سازان از قرینه سازی استفاده می‌کنند که عیناً در معماری هم معقول است‌، اگر ما بخواهیم بخشهای مساوی و قرینه یک مستطیل را بدستآوریم‌، بهترین راه این است که آن را بچرخانیم‌. فقط در چهار جهت است که یک مستطیل می‌تواند چرخانده شود و نه بیش از آن‌، این همان ابتکاری است که در دوران رنسانس درزمینه موسیقی شده است ...
مثال دیگر غرفه فیلیپس است‌.
در طراحی آن غرفه‌، من از اندیشه هایی سود جسته‌ام که از یک قطعه موسیقی ارکستری که در همان زمان داشتم می‌ساختم به وام گرفته‌ام‌. من می‌خواستم فضاهای قابل تغییری‌بیافرینم که مدام می‌توانست با جابه جایی یک خط مستقیم‌، تغییر پیدا کنند.
- سئوال‌: می‌توانید نمونه هایی از اینگونه همگرایی یا تقارن‌، بین الگوهای معماری و موسیقی را که در تاریخ رخ داده مثال بزنید؟
پاسخ‌: بارتوک‌( ) موسیقی دان نامدار مجاری برای دستیابی به آرمنی‌های خود از «نسبت طلایی‌» استفاده می‌کرد. نسبت طلایی از حوزه عناصر بصری گرفته شده است‌، و عبارت‌از یک نسبت هندسی همراه با خاصیت افزایشی است که هر جزء آن معادل مجموع 2 جزء قبلی است‌.
این نسبت طلایی در معماری از دوران ساختن اهرام مصر تا معابد یونانی‌، بمنزله نوعی تمهید اعجازانگیز برای آفرینش چیزهای زیبا به کار رفته است‌.
l... موسیقیدان فضایی کامل به وجود می‌آورد. شاید معمار نیز بتواند فضای کاملی را در برداشتی معنوی و انتزاعی و مطلق بوجود آورد و البته باید این امر محقق باشد زیرا به‌هر ساختمانی ما نمی‌توانیم معماری عنوان کنیم‌. معماری چیزی است ورای ساختمانهایی که صرفاً برای امور مکانیکی برپا می‌شوند.... باز اضافه کنیم که شما در این اثر (افسانه‌آفرینش‌) به یک «فضا» دست می‌یابید که در آن همه چیز هست‌: هم رنگ هست و هم حرکت‌، هم رابطه‌ها و نسبتهای زمانی - مکانی وجود دارند و هم معنای و مفاهیمی که درلحظه‌های خاصی‌، حالتی معین‌، بوجود می‌آورند.
حال به فضای معماری بازگردیم و به معانی و مفاهیمی که معماری می‌تواند داشته باشد دقت کنیم‌. به نظر من موسیقی شکل تکامل یافته هنر انسانها است و پس از آنکه انسانهامعماری و مجسمه سازی و نقاشی را آفریده‌اند، پا به عرصه وجود گذاشته است‌. و به این لحاظ است که بعنوان یک هنر، از اینها هم غنی‌تر است و هم انتزاعی‌تر. ولی این غنای‌بیشتر و قدر انتزاعی بیشتر را نباید به عنوان عنصر جداکننده این دو دانست‌. و برای اینکه این نکته را روشنتر گفته باشم یادآوری می‌کنم که موسیقی ساز و معمار، برای آفریدن‌اثری که بخواهد و بتواند دارای موجودیت معنوی باشد و برای متعالی کردن انسانها کارایی داشته باشد، ناچار باید دو وجه مطلق و ملموس را (در عالم معنا) در نظر بگیرند و بااین دو همزمان کار کنند.... به نظر من بتهوون «فضا» آفریده است‌؛ فضایی که از بکار بردن اصوات و به وسیله موسیقی بنا شده است‌. آنچه او آفریده است‌، در تحلیل نهایی‌، فضااست‌. چیزی است که انسان می‌تواند در آن معانی و مفاهیم کامل و متعالی زندگی را باز یابد. اثر موسیقیایی خاصی که دارای فضایی «زنده‌» است‌.
من برای واژه «زنده‌» اهمیت بسیار قائلم‌. چرا که موسیقی ساز نمی‌تواند بی ادبیات و بی فلسفه به آفرینش اثری جاویدان یا دارای ارزش جهانی و معنوی و متعالی دست یابد.
«آن اثر موسیقی‌ای می‌تواند فضای زنده بیافریند که زیربنایش را ارزشهای معنوی تشکیل داده باشند، به ترتیبی که هنگامی که به آن گوش می‌دهیم رنگها و حالتهایی که در آن‌صحنه‌آرایی می‌کنند و نغمه هایی که در طول اثر ما را به سمتی هدایت می‌کنند، ما را جذب خود نکنند، بلکه اینها فقط وسیله باشند»
«... ساختمانهایی که زیربنایشان را ارزشهای معنوی و متعالی تشکیل نمی‌دهند، می‌توانند رنگهای دوست داشتنی داشته باشند (بعنی ترکیب مصالح ساختمانی و نور و اندازه‌، درنقطه‌ها و در بخشهایی از آنها، چشم را خیره کند) و حتی می‌توانند در جاهایی‌، حالتی خاص را در شخص بوجود آورند و از این بابت معماری جالب توجهی به شمار آیند. اما هربیننده‌ای که دارای بینش ژرف و خواستار بهره جویی معنوی از معماری است‌، به ارضای چشم قانع نیست و چیزی بسیار بیش از این می‌طلبد. او می‌طلبد و می‌خواهد، در فضای‌معماری‌، به زندگی متکی و معطوف به معنویات دست یابد و به عبارت دیگر می‌خواهد خود را در آن «زنده‌» بیابد و گذشته‌ها و فرهنگش و نیز آینده و آرزوهایش را در آن‌منعکس ببیند. و ناگفته پیدا است که هر کس از این دیدگاه به تحلیل فن آفرینش فضای معماری و فن آفرینش فضای موسیقی بپردازد، به وجوه مشترک این دو هنر دست می‌یابد.»

 

 

 

 

شامل 31 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق معماری و موسیقی‌

گزارش‌ کارآموزی برق مخابرات(دستگاه شارژر و مراکز تلفن)

اختصاصی از فی موو گزارش‌ کارآموزی برق مخابرات(دستگاه شارژر و مراکز تلفن) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش‌ کارآموزی برق مخابرات(دستگاه شارژر و مراکز تلفن)


گزارش‌ کارآموزی برق مخابرات(دستگاه شارژر و مراکز تلفن)

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 69
فهرست مطالب:

مقدمه :

فصل اول

آشنایی کلی بامکان کارآموزی

1-1-تاریخچه مخابرات :

3-1- نوع محصولات تولیدی یا خدمات

4-1- شرح مختصری از فرایند یا خدماتی

اهم خدمات خابراتی

فصل دوم

ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی

1-2 موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی با بررسی جزئیات سازمانی رشته کارآموز در واحد صنعتی:

2-2 بررسی شرح وظایف رشته کارآموز در واحد صنعتی

3-2 امور جاری در دست اقدام

4-2 برنامه های آینده

5-2 تکنیک های که توسط رشته مورد نظر در واحد صنعتی به کار می رود

فصل سوم

بخش اول منبع تغذیه (شارژر سوئیچینگ)

مقدمه:    

1-1-3.  شرح کلی دستگاه:

2-1-3  حمل و نقل و باز کردن کارتن شارژر:

3-1-3.  روشن کردن یونیت ها :

4-1-3.  شارژر اولیه :

5-1-3.  آلارم های راه دور :

6-1-3.  روشن کردن و تنظیم یونیتها :

7-1-3.  نحوه کار عمل با سیستم:

   بخش دوم  شارژر 48 ولت 20 آمپر (مدلC)

1-2-3.  مشخصات منابع تغذیه (شارژر) :

2-2-3.  نکات مربوط به ساخت دستگاه شارژر :

3-2-3.   حفاظت های شارژر :

4-2-3.  کنترلهای شارژر :

5-2-3. توضیح راجع به ترمینالهای ورودی و خروجی شارژر :

8-2-3.  راه اندازی :

    بخش سوم شارژر سوئیچینگ      

PSU – 180            

1-3-3.   مقدمه شارژر سوئیچینگ PSU-180  :

2-3-3.  توضیحات فنی در خصوص واحد PSU-120 :

3-3-3.  واحد PDA-180 :

4-3-3.   نحوه راه اندازی سیستم :

5-3-3.  DC  PANEL   AC :

7-3-3.  مفاهیم LED های روی پنل دستگاه :

8-3-3.  مفاهیم LED ها در آستانه UNIT های شارژر :

بخش چهارم شارژ 48V ،50 A  کیاتل

مدلASK 880

1-4-3.  وظایف شارژر (48v-50a )

2-4-3.  توضیح موارد مشخص کننده بر روی پنل dc : 

3-4-3.  علائم موجود در نمایشگر LED :

4-4-3.  انواع تایمرهای موجود در سیستم :

6-4-3 .  توضیح موارد مشخص شده روی پنل یکسو‌کننده :

7-4-3.  علائم موجود در

بخش پنجم:  بررسی و رفع اشکال انواع برد مرکز تلفن

بررسی و رفع اشکال:

2-5-3.   بررسی و رفع اشکال برد مشترکین داخلی LINE :

بررسی و رفع اشکال:

5-5-3.   بررسی و رفع اشکال برد تلفن همگانی (ANP) :

6-5-3: بررسی و رفع اشکال برد ترانک دیجیتال(DTU) :

7-5-3 . بررسی و رفع اشکال برد تغذیه(PWR) :

مراجع :

 

مقدمه :

مخابرات به عنوان ارسال و دریافت خبر از دیر زمان در این کشور کهنسال رایج بوده است. یعنی زمانهای که بشر به وسیله دود و آتش و سپس به وسیله نور و آینه و یا پیک و چاپار و تپه ها ایستگاههای بین راهی  اخبار و اطلاعات مهم اجتماعی و کشوری را به اقصی نقاط یک کشور و یا ما بین کشورهای همجوار و ارسال و یا دریافت می کرده اند.

اینک متجاوز از یک قرن از زمانی که مخابرات جدید برقی در ایران شروع به کار نموده می گذرد و این امر با معرفی تلگراف مورس از سال 1236 و سپس ارتباط تلفنی ما بین تهران و شهر ری در سال 1266 آغاز گردید.

پیشرفت و دست آوردهای علمی بشر در زمینه مخابرات . الکتریسیته و الکترونیک آنچنان دگرگونی در صنعت مخابرات ایجاد نموده که امروزه انواع سرویسهای مخابراتی یا کیفیت عالی و با نرخهای ارزان می تواند در دسترسی دور افتاده ترین نقاط کشور قرار گیرد.

در کشور ما ایران نیز تحولات صنعت دمخابرات ادامه داشته بطوریکه استفاده از انواع تکنیک های مخابراتی بی سیم و باسیم نظر بوده و این امر خصوصاً بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برای ایجاد امکانات و سرویس های مخابراتی در روستاها و نقاط دور افتاده کشور از اهمیت والائی برخوردار گردیده است.

   اکنون با استفاده از مرکز خود کار تلفن و کابلها و شبکه های ارتباتی بین شهری که شامل شبکه های مایکروویو، کاریر،PGM،UHF،VHF،HF ونیز تجهیزات تلفن خودکار بین شهری بین المللی  و ارتباطات ماهوارهای می باشد، امکان برقراری ارتباط تلفنی در شهرها و مابین شهرها و نیز در حد بین المللی وجود دارد.

با توجه به وسعت و تنوع خدمات و سرویسهای مخابراتی، تهیه و تدوین آئین نامه ها و دستورالعمل های اجرائی مشتمل بر: تعرفه ها، نحوه ارائه خدمات و روابط بهره گیرندگان سرویس های خدماتی که در این جزوه شرح داده می شود با شرکت مخابرات، ضروری تشخص داده شده و لذا فعالیت های همه جانبه ای در این زمینه بعمل آمد.

فصل اول

آشنایی کلی بامکان کارآموزی

1-1-تاریخچه مخابرات :

    طبق نوشته مورخان ، در زمانهای قدیم اتفاقات مهم(از قبیل حمله دشمن ، فتوحات و پیروزی ها، شکست ، شیوع بیماری ) را از طریق بر افروختن آتش یا ایجاد دود در ارتفاعات و قلل کوهها و یا بوسیله علائم ممکن دیگر خبر می دادند . بعدها با حرکت دادن مشعل وشن و یا با استفاده از مشعلهای روشن کوتاه و بلند و همچنین تکرار صداهائی که بئسیله دهان یا وسایلی از قبیل طبل ، شیپور بوق انجام می گرفت وقایع مهم مانند :آتش فشان ، سیل ، طوفان ، صاعقه . خطرات دیگر را اطلاع می دادند. نظر باینکه زبانهای مورد تکلم در بین اقدام با هم فرق می کرد. در نتیجه از لغات یک هجائی استفاده می گردید. با گذشت ایام فن مبادله پیام به تدریج راه تکامل پیمود، بنحوی که در سال 1254 هجری قمری خط و نفلیه اختراع گردید. در سال 1268 هجری قمری دستگاه مورس برقی بوجود آمد. در سال 1236 هجری شمسی اولین خط تلگراف خودکار بین تهران و زنجان و سپس تهران و تبریز ایجاد گردید. در سال 1266 در مسیر اولین خط راه آهن ایران (ماشین دودی) یک خط تلفنی بین تهران- حضرت عبدالعظیم دائر گردئد . تاریخچه مخابرات و ارائه خدمات مخابراتی در ایران را می توان بشرح ذیل خلاصه نمود.

الف : تلفن شهری و مرکز تلفنی

- در سال 1266 یک خط تلفنی بین تهران و شهر ری یعنی در ابتدا و انتها مسیر راه آهن تهران- حضرت عبدالعظیم ایجاد گردید.

  - در سال 1295 شانزده شهر ایران دارای ارتباط تلفنی با تهران بود.

  - در سال 1305 اولین مرکز تلفن مغناطیسی در تهران دائر گردید.

  - در سال 1311 شرکت سهامی تلفن ایران شروع به فعالیت نمود.

  - در سال 1318 اولین مرکز تلفن خودکار ایران (مرکز تلفن اکباتان ) شروع بکار نمود و سپس تا سال 1347 حدود 1 /416000  شماره تجهیزات مراکز تلفن از کمپانی های زیمنس و استاندارد الکتریک خریداری شد.

  - در سال 1348 کارخانجات مخابراتی ایران که تجهیزات مراکز تلفن را تولید می نمود شروع بکار نمود و ظرفیت تولید سالانه آن در حال حاضر حدوداً یکصد و بیست هزار شماره می باشد

  - از سال 1363 نصب اولین مرکز تمام دیجیتال و کامپیوتریزه تلفن شهری در مرکز تلفن دانشگاه در تهران شروع گردید.

ب: ارتباطات بین شهری و راه دور

- در سال 1285 ارتباط بین شهری بین تهران و قلهک ایجاد گردید.

تا سال 1315 حدود 24 شهر ایران از طریق خطوط هوائی دارای ارتباط بین شهری گردیدند

  - در سال 1325 مقداری خطوط هوائی و دستگاههای کاریر که از طرف قوای اشغالگرد و طول جنگ جهانیدوم در ایران نصب شده بود در اختیار ایران گرفت .

  - در سال 1326 استفاده از دستگاههای کاریر در رویخطوط هوائی آغاز گردئد.

- در سال 1332 دوازده سیستم کاریر دوازده سیستم بی سیم وی.اچ.اف(V.H.F) و چند دستگاه بی سیم 400 واتی اچ.اف(H.F) در ایران در حال کار بود.

  - تا سال 1341 تعداد 31 شهر ایران نیز بوسیله بی سیم دارای ارتباط بین شهری شده بود.

 در سال 1343 استفاده از شبکه های مایکروویو در کشور شروع گردید و اولین خط مایکروویو بین تهران و حلقه دره کرج با ظرفیت 120 کانال برای ارتباطات داخل و خارج کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.

- در سال 1345 شبکه مایکروویو منطقه ای ستنوکه کشور های ترکیه ،ایران و پاکستان را بهم ارتباط داده و ارتباطات داخلی آنها را نیز در طول مسیر برقرار می نمود بطول 3800 کلیومتر و ظرفیت نهائی 600 کانال افتتاح گردید که 45 ایستگاه از 88 ایستگاه این خط مایکروویو را ایران قرار داشت

- در سال 1347 مایکروویو اصفهان – شیراز با ظرفیت 300 کانال ما بین اصفهان – شهرضا، آباده و شیراز شروع بکار نمود.

- در سال 1351 از شبکه مایکروویو 7 خط که طول آن 3560 کیلومتر و ظرفیت نهائی آن960 کانال تلفنی و یک کانال تلویزیونی بود شروع به بهره برداری گردید ومتاقباً بمرور از خطوط مایکروویو پروژه شبکه مخابراتی یکپارچه کشور TNTS که طول آن در حدود 13 کیلومتر و با ظرفیت نهائی 1200 کانال در هر مسیر بود شروع به بهره برداری نمود و نیز خط مایکروویو تهران – اسدآباد باختران ایستگاه ارتباطات ماهواره ای شهید قندی (اسدآباد ) را به مرکز مخابراتی تهران برقرار نمود (سال 1351 ).

ج: تلفن خودکار بین شهری S.T.D و تلفن بین اللمل

   عملاً ارتباط تلفن خودکار بین شهری S.T.D با بهره برداری از شبکه های مایکروویو امکان پذیر گردید و بمرور با نصب تجهیزات S.T.D (تجهیزات مربوط به ارتباط خودکار بین شهری ) در تهران و مرکز استانها و سایر مناطق کشور امکانات تلفن اتوماتیک بین شهری در کشور توسعه یافت بطوریکه هم اکنون در 197 شهر این سرویس در اختیار هموطنان قرار داده شده است.

  • از نظر تلفن بین اللملی نیز با بهره گیری از امکانات ارتباطات ماهواره ای و تجهیزات دو آنتن ایستگاه زمینی ماهواره که در ایستگاه شهید قندی(اسدآباد) نصب گردید است و نیز سانترال بین الملل, ISC و تجهیزات N.I. امکان نمره ارتباط تلفنی خودکار بین الملل ایجاد سرویس مستقیماً اختیار مشترکین تلفن قرار داده شد.

د: سرویس تلگراف و تلکس

 - از سال 1236 تعلیم و بکارگیری تلگراف مورس در مدرسه دارالفنون آغاز گردید.

 - از سال 1238 با دائر شدن خط هوائی بطوط 300 کیلومتر ما بین تهران و زنجان تلگراف مورس مورد بهره برداری قرار گرفت.

 - در سال 1305 اولین سیستم تلگراف بی سیم با نصب دستگاه فرستنده 20 کیلو واتی موج بلند(H.F.) در محل بی سیم فعلی شروع بکار نمود.

 - از سال 1331 استفاده از سیستم تله و تایپ و تله پرینتر برای سرویس تلگراف آغاز و بمرور سیستم مورس ما بین تهران و شهرستانهای قم – قزوین و همدان و سایر شهرستانها به سیستم تله تایپ تبدیل گردید.

 - از سال 1339 سرویس تلکس کامپیوتریزه و یک مرکز تلکس الکترومکانیک با ظرفیت نهائی 10088 مشترک در تهران و 8 شهر دیگر کشغول بکار می باشد و مشترکین تلکس می توانند بطور اتوماتیک از محل کار خ.د با سایر مشترکین داخلی و خارجی ارتباط تلکس برقرار نمایند.

 - سیستم جنتکس که مربوط به مراکز کامپیوتریزه تلکس می باشد ارتباط تلگراف مراکز استانها و نیز شهرستانهای بزرگ را با یگدیگر و با مرکز از طریق نمره گیری اتوماتیک امکان پذیر نموده است.

 - سرویس تلگرام تلفنه نیز علاوه برد و سرویس تلگرافی نقطه به نقطه و سرویس جنتکس مبادله تلگرامها را از طریق امکانات تلفنی در سطح کشور امکان 1ذیر نموده است.

 - در حال حاضر 300 شهر و مرکز مجهز به تله تایپ و تعداد1890 دفتر بهره برداری تلگراف در سطح کشور وجود دارد.

 - سرویس تلگراف بین الملل نیز تلگرافهای لاتین و خارجی را با تمام نقاطتلگرافی کشور خارجی مبادله می نمایند.

د: سرویس دیناترانسمیشن Data Trnamission

 - بوسیله سرویس دیناترانسمیشن اطلاعات و ارقام و مطالب را می توان با سرعتهای زیاد و با حداقل اشتباه بین ترمینالها و کامپیوتر ها انتقال داده و مبادله نمود. باید توجه داشت که سرعتهای تا 100 پالس در ثانیه برای ارتباطات تلگرافی و تلکس بکار برده می شود مثلاً سیستم تلگراف دورنویس و تلکس با سرعت 50 بد (50 علامت در ثانیه ) پیام و تلگرام ها را انتقال میدهد و از سرعت 200 پالس یا بیت در ثانیه به بالا دردیناترانسمیشن استفاده می شود و این سیستمها عموماً مجهز به تجهیزات کشف و تصحیح اشتباهات می باشند و استانداردها و مشخصات اساسی هر دو سرویس فوق بوسیله CCIT مشخص گردیده است.

معمولاً برای ارتباط ترمینال به ترمینال و یا ترمینال به کامپیوتر از سرعتهای تا 9600 بیت در ثانیه و برای ارتباط کامپیوتر به کامپیوتر از سرعتهای 9600 بیت در ثانیه و 64-45 کیلوبیت در ثانیه بالاتر استفده میشود. در ایران عملااز سال 46-45 آموزش فن انتقال اطلاعات با سرعت زیاد دیتاترانسمیشن در موسسه عالی آموزش مخابرات شروع گردید و درسهائی بنام دیتاترانسمیشن و Me ssage-switching مورد تدریس قرار گرفت و از همان سالها مطالعه و بررسی انواع تجهیزات و شبکه های این تکنیک در مخابرات آغاز گشت و جوات و مقالاتی در این زمینه منتشر و جلسات و کنفرانسهائی نیز بمرور تشکیل گردید.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


گزارش‌ کارآموزی برق مخابرات(دستگاه شارژر و مراکز تلفن)

نمونه پرسشنامه AHP Fazzy مسکن مهر

اختصاصی از فی موو نمونه پرسشنامه AHP Fazzy مسکن مهر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

نمونه پرسشنامه AHP Fazzy مسکن مهر


نمونه پرسشنامه AHP Fazzy مسکن مهر

پرسشنامه حاضر با هدف انجام پروژه ای تحت عنوان ارزیابی تامین مسکن مهر با در نظر گرفتن معیارهای موثر کمی و کیفی مسکن مهر، طراحی شده  که به صورت یک جدول 7 در 7 با فرمت PDF در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.


دانلود با لینک مستقیم


نمونه پرسشنامه AHP Fazzy مسکن مهر

مقاله بررسی و ارزیابی مولفه های کلیدی تسهیم دانش

اختصاصی از فی موو مقاله بررسی و ارزیابی مولفه های کلیدی تسهیم دانش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله بررسی و ارزیابی مولفه های کلیدی تسهیم دانش


مقاله بررسی و ارزیابی مولفه های کلیدی تسهیم دانش

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 22 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه:

مطابق با تعریف مدیریت دانش ، تسهیم دانش یکی از حوزه های کلیدی در فرآیند مدیریت دانش است . فرهنگ ما، تعاریف و پیام های متفاوتی را از مفهوم به“ اشتراک گذاشتن“ ارایه می کند. در کودکی بسیاری از والدین، فرزندان خود را تشویق می کنند که اسباب بازی های خود را با همبازی های خود تقسیم کنند. در حالی که در مدرسه، دانش آموزان یاد می گیرند که برگه های امتحانی خود را از چشم های کاوشگر پنهان کنند . در حالی که در مدرسه، شرکت ها و موسسات به کارمندانی پاداش می دهند که اطلاعات را برای خودشان نگه می دارند.“ آدام بیانچی“، یکی از تحلیگران مدیریت دانش می گوید: غالباً ارزش شما برای یک سازمان در آن چیزی است که شما می دانید و دیگران نمی دانند.

 

از این رو ، یکی از چالش های اساسی مدیریت دانش، واداشتن افراد برای به اشتراک گذاشتن آنچه که می دانند می باشد. چرا افراد باید دانشی را که به سختی به دست آورده اند در اختیار دیگران قرار دهند در حالی که این دانش یکی از عوامل کلیدی مزیت فردی آنها در سازمان تلقی می شود؟

 

 

 

در برخی از سازمانها، به اشتراک گذاری دانش امری طبیعی است اما در برخی دیگر هنوز این نگرش قدیمی که دانش قدرت است حکمفرمایی می کند. بسیاری از سازمانهای روشن فکر، استراتژی هایی را با هدف تغییر این نگرش های منسوخ شده آغاز کرده اند . آنها عوامل انگیزشی متنوعی را به کار گرفته اند تا نشان دهند در زمینه تسهیم دانش در سازمان خود مصمم و جدی هستند . به عنوان مثال برخی از آنها ، برای افرادی که دانش خود را در اختیار دیگران قرار می دهند، برنامه های قدردانی و دادن پاداش را در نظر گرفته اند که از قدردانی در شرکت، درج در خبرنامه تا پرداخت پاداش های مادی قابل توجه را شامل می شود. برخی دیگر از شرکتها، کارمندان خود را بر مبنای این که به چه میزان در فعالیتهای تسهیم دانش مشارکت داشته اند ارزیابی نموده و برای آنها ترفیع و یا مرخصی های فوق العاده در نظر می گیرند.

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله بررسی و ارزیابی مولفه های کلیدی تسهیم دانش