فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله ایجاد انگیزش در کلاس درس

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله ایجاد انگیزش در کلاس درس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ایجاد انگیزش در کلاس درس


دانلود مقاله ایجاد انگیزش در کلاس درس

 

مشخصات این فایل
عنوان:  ایجاد انگیزش در کلاس درس
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 46

این مقاله در مورد ایجاد انگیزش در کلاس درس می باشد .

 

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله ایجاد انگیزش در کلاس درس

انگیزش را تعریف کنید؟
تعریف انگیزش: انگیزش را می توان به عنوان عامل نیرو دهنده هدایت کنده و نگهدارنده رفتار تعریف کرد. گیج و برلاینر انگیزش را به موتور و فرمان اتومبیل تشبیه کرده اند.
سیفرت گفته است: انگیز یک تکامل یا گرایش به عمل کردن به طریق خاص است. او همچنین انگیزه را به صورت نیاز یا خواست ویژه ای که انگیزش را موجب تعریف کرده دلیل این که چرا ما بعضی رفتارها را انجام می دهیم ولی بعضی دیگر را انجام.....(ادامه دارد)

انگیزش درونی:
کاری را صرفاً برای خود آن کار انجام می دهد نیاز به تشویق ندارد. به عنوان مثال از حل مسایل ریاضی لذت می برد چرا که پاسخ پرسشهای ذهنی خود را در می یابد. ادراک انگیزش درونی ملموس نیست به عنوان مثال چرا دانش آموزی از کار دانشگاهی لذت می برد اما از حرف زدن به زبان خارجی خوشش نمی آید، سخت است، تحقیقاتی که در مورد انگیزش درونی صورت گرفته نشان .....(ادامه دارد)

افزایش فرصتهای کنترل:
برای افزایش انگیزش در دانش آموزان در امر یادگیری ضروری است تا ادراک کنترل ایشان آسیب نبیند همچنین برای تداوم این مهم می بایست آنها فرصت داشته باشند تا اهداف تحصیلی خود را انتخاب کنند و بر آنها حاکمیت داشته باشند. معلمان می توانند در ابعاد محتوایی و روش کاری از دانش آموزان حمایت کنند و دانش آموزان  نیز همچون معلمان می توانند هم در زمینه محتوایی و هم روش کاری از انتخابهایی برخوردار باشند انتخاب محتوایی.....(ادامه دارد)

شناساندن عوامل موفقیت وشکست
دانش آموزان وابسته به معلم اغلب موفقیت و شکستشان را در فعالیت های تحصیلی، به معلم خود نسبت می دهند به عنوان مثال میگویندچون معلمشان خوب بوده رتبه خوبی آورده اند ویا چون معلمشان با آنها کارکرده است موفق شده اند برخی از دانش آموزان موفقیت خود را به معلم نسبت نمی دهند، خوش شانسی یا سادگی کار را دلیل موفقیت خودمی دانند‌ آنچه درتمام اینها مشترک است گرایش خارجی آنها است معلم از طریق ارزش دادن به دانش آموزان به خاطر عملکردهای مطلوب می تواندآنها را در شناسایی عوامل اصلی .....(ادامه دارد)

رفتارهای منفعل / مطیع (سبک h)
برخی از دانش آموزان در آغاز در برابر قدرت نماییهای معلم مقاومت می کنند اما چون پس از آن می بینند که باید تنبیه های فراوان را تحمل کنند تسلیم می شوند و خود را با موفقیت تطبیق می دهند. در واقع آنها چنین می آموزند که معلم لااقل در مدرسه آنها قدرتمند است و راهی جز تسلیم نیست. و باید از قوانین وی تبعیت کرد. زبان حال ایشان چنین است: «خوب! شما .....(ادامه دارد)

راهبردهای موفقیت
1ـ این دانش اموزان را با هیچ گونه انتخابی، چه تحصیلی و چه اجتماعی، مواجه نسازید.
2- به آنها دستورهای روشن و مرحله ای بدهید تا پیروی کنند. از روشهای خرد کردن هدف و الگوسازی نیز استفاده کنید.
3ـ پس از شکست آنها در یک تکلیف، دشواری آنها را از طریق کوتاه تر کردن و یا انجام مشترک آن کاهش دهید. پس از آن در گفتگوهای بعدی باید شباهتهای میان موفقیتهای تحصیلی گذشته آنها و تکالیف فعلی را یاد آوری کنید
4ـ آنها را با دانش اموزان تکلیف مدار اجتماعی (سبک f) همراه .....(ادامه دارد)

 فهرست مطالب مقاله ایجاد انگیزش در کلاس درس

مقدمه
انگیزش را تعریف کنید؟
سئوال 2ـ روانشناسی انگیزشی چیست؟
سئوال3ـ کلاس دارای انگیزش چه خصوصیاتی دارد؟
4ـ سئوال: نظریه پردازان و پژوهشگران در مورد انگیزش انسان چه نظراتی دارند؟
انگیزش درونی
سئوال 5 ـ به چه روشی می توان انگیزش تحصیلی دانش آموزان را درکلاس درس بالا برد؟
سئوال 6 ـ  ادراک کفایت و کنترل چیست؟ نظریه های مختلف در این مورد را بیان کنید؟
ادارک کفایت
نظریه کنترل اولیه در برابر کنترل ثانویه
نظریه ها مربوط به ادراک کنترل:
افزایش فرصتهای کنترل:
سئوال 8 ـ  نظریه تقویت چیست؟
سئوال 9ـ  پاداشهای خارجی و ادراک خود مختاری چه رابطه ای باهم دارند؟
سئوال10ـ راهبرد های کاهش تاثیرات منفی پاداش برانگیزش درونی دانش آموزان چیست؟
سئوال11ـ ارتباط بین معلم و دانش آموز چگونه باشد تا در ایجاد انگیزه در دانش آموزان ثمر بخش‌ باشد؟
سئوال12ـ  دوطبقه بندی نسبتاً جدید در مورد تفاوتهای فردی دانش آموزان با توجه به گرایشهای  انگیزشی آنها را توضیح دهید؟
سئوال 13ـ سبکهای مقابله ای و گرایشهای انگیزشی را تعریف کنید و رابطه بین این دو سبک را نشان‌دهید؟
سئوال 14ـ راههای مقابله ای دانش اموزان و همچنین راهبردهایی را که معلمان باید در نظر بگیرند را توضیح دهید؟
راهبرد های موفقعیت
رفتار منفعل / مطیع (سبک H )


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ایجاد انگیزش در کلاس درس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.