فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی تاثیر مدیریت دانش تیمی بر خلاقیت تیمی و عملکرد مالی سازمان ها

اختصاصی از فی موو بررسی تاثیر مدیریت دانش تیمی بر خلاقیت تیمی و عملکرد مالی سازمان ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی تاثیر مدیریت دانش تیمی بر خلاقیت تیمی و عملکرد مالی سازمان ها


بررسی تاثیر مدیریت دانش تیمی بر خلاقیت تیمی و عملکرد مالی سازمان ها

 

 

 

 

 

 

بررسی تاثیر مدیریت دانش تیمی بر خلاقیت تیمی و عملکرد مالی سازمان ها

.

چکیده

پژوهش حاضر در پی آن بود که تاثیر مدیریت دانش تیمی بر عملکرد مالی را مورد بررسی قرار دهد. برای این منظور و بر اساس متغیرهای پژوهش، 5 فرضیه مطرح شد. برای بررسی رابطه علی بین متغیرهای مستقل و وابسته و تایید کل مدل از روش تحلیل مسیر در نرم­افزار SPSS و LISREL استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر به منظور انجام مطالعات میدانی شامل تمامی اعضا، رهبران تیم­ های بازاریابی و فروش و مدیران است که در قلمرو مکانی پژوهش قرار داشته‌اند. تعداد کل شرکت­ هایی که موفق به اخذ مجوز در سال 1393 شده ­اند 41 شرکت در سطح کشور می­ باشد. برای تعیین جامعه آماری، از هر شرکت به طور متوسط 33 نفر انتخاب می­ شوند و در نهایت تعداد کل اعضای جامعه آماری مورد بررسی برابر با 1353 نفر تعیین شد. برای توزیع پرسشنامه بین اعضای نمونه، با استفاده از نمونه­گیری تصادفی ساده، از بین 41 شرکت، تعداد 306 عدد پرسشنامه به صورت صحیح جمع ­آوری گردید. با توجه به نتایج حاصل از مدل نهایی روابط ساختاریافته­ خطی مشخص گردید که بین متغیرهای مستقل پژوهش و عملکرد مالی رابطه­ مثبت و معناداری وجود دارد.

کلمات کلیدی: دانش، مدیریت دانش، خلاقیت، عملکرد مالی

.

.

فهرست مطالب

 

فصل اول : کلیات پژوهش

1-1- مقدمه

1-2- بیان مسئله

1-3- اهداف پژوهش

1-4- فرضیه های پژوهش

1-5- قلمرو پژوهش

1-5-1- قلمرو موضوعی پژوهش

1-5-2- قلمرو مکانی پژوهش

1-5-3- قلمرو زمانی پژوهش

1-6- روش تحلیل داده ­ها

1-7- تعریف برخی واژگان تخصصی پژوهش

 

فصل اول : مبانی نظری پژوهش

2-1- مقدمه

2-2- مدیریت دانش

2-2-1- داده‌، اطلاعات و دانش

2-2-2- مفهوم دانش

2-2-3- گونه شناسی دانش

2-2-4- منابع دانش سازمان

2-2-5- تعاریف مدیریت دانش

2-2-6- اهمیت به­ کار­گیری مدیریت دانش

2-2-7- فرآیند­های مدیریت دانش

2-2-8- ساختار سازمانی برای مدیریت دانش

2-2-9- سلسله مراتب کارکردی دانش

2-2-10- تقسیم بندی معرفت شناختی دانش

2-2-11- راهکارهای رسیدن به یک سیستم دانش مدار سازمانی

2-2-12- زیرساخت های مدیریت دانش

2-2-12-1- فرهنگ سازمان

2-2-12-2- قابلیت اعتماد‌سازی

2-2-12-3- منابع انسانی

2-2-13- مدل­های مدیریت دانش

2-2-13-1- مدل هیکس

2-2-13-2- مدل مک‌الروی

2-2-13-3- مدل هفت سی

2-2-13-4- مدل بک­من

2-2-13-5- مدل بکوویتز و ویلیامز

2-2-13-6- مدل نوناکا و تاکوچی

2-2-13-7- مدل پایه ­های ساختمان دانش

2-2-13-8- مدل پیتر گوتشاک

2-2-13-9- مدل برگرون

2-2-13-10- مدل توربان

2-2-13-11- مدل عمومی مدیریت دانش نیومن

2-3- خلاقیت تیمی

2-3-1- تعاریف خلاقیت

-3-2- تفاوت خلاقیت و نوآوری

2-3-3- تعاریف نوآوری

2-3-4- فرآیند خلاقیت

2-3-5- عوامل موثر برخلاقیت

2-3-6- مهارت­ های لازم برای تفکر خلاق فردی

2-3-7- ویژگی­ های افراد خلاق

2-3-8- تاثیر خلاقیت فردی روی سازمان

2-3-9- خلاقیت تیمی

2-3-10- ایده پردازی تیمی

2-3-11- اقدامات لازم برای ایجاد خلاقیت تیمی

2-3-12- مدیریت تیم­های خلاق

2-3-13- موانع تفکر وخلاقیت تیمی در سازمان

2-3-14- نقش مدیر در پرورش خلاقیت

2-3-15- خصوصیات مدیران خلاق

2-3-16- خلاقیت در سازمان

2-3-17- ویژگی های سازمان خلاق

2-3-18-توصیف­ های متفاوت از تیم

2-3-19- انواع تیم

2-4- ارزیابی عملکرد مالی

2-4-1- تعاریف ارزیابی عملکرد

2-4-2- فرآیند ارزیابی عملکرد

2-4-2-1- تدوین شاخص­ ها و تعیین واحد سنجش آن­ ها

2-4-2-2- تعیین وزن شاخص­ها

2-4-2-3- استانداردگذاری و تعیین وضعیت مطلوب هر شاخص

2-4-2-4- ابلاغ شاخص­ ها به ارزیابی شونده

2-4-2-5- سنجش و اندازه‌گیری عملکرد

2-4-2-6- استخراج و تحلیل نتایج

2-4-3- شاخص­ های ارزیابی عملکرد مالی

2-4-3-1- نرخ بازگشت دارایی (ROA)

2-4-3-2- نرخ بازگشت حقوق صاحبان سهام (ROE)

2-4-3-3- سود هر سهم (EPS)

2-4-3-4- نسبت P/E

2-4-3-5- جریان نقدی آزاد (FCF)

2-5- مدل مفهومی پژوهش

2-6- پژوهش های علمی انجام شده گذشته در ارتباط با موضوع حاضر

2-6-1- پژوهش های خارجی

2-6-2- پژوهش های داخلی

 

فصل سوم : روش شناسی پژوهش

3-1- مقدمه

3-2- متغیرهای پژوهش

3-3- مراحل روش پژوهش

3-3-1- روش پژوهش

3-3-2- جامعه آماری

3-3-4- ابزار جمع‌آوری داده‌ها

3-3-5- روایی و پایایی

3-3-6- روش تجزیه و تحلیل داده‌ ها

3-3-6-1- تحلیل توصیفی داده ­ها

3-3-6-2- تحلیل استنباطی داده­ ها

3-3-6-2-1- آزمون کولموگروف- اسمیرنوف

3-3-6-2-2- آزمون t

3-3-6-2-3- آزمون تحلیل واریانس

3-3-6-2-3-1- تحلیل واریانس یک طرفه

3-3-6-2-4- مدل اندازه ­گیری (تحلیل عاملی تاییدی)

3-3-6-2-5- مدل ساختاری (تحلیل مسیر)

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ­ها

4-1- مقدمه

4-2- تحلیل توصیفی داده ­ها

4-2-1- تحلیل توصیفی داده­ ها با توجه به متغیر سن

4-2-2- تحلیل توصیفی داده ها با توجه به متغیر جنسیت

4-2-3- تحلیل توصیفی داده ­ها با توجه به متغیر وضعیت تاهل

4-2-4- تحلیل توصیفی داده­ ها با توجه به متغیر سابقه­کاری

4-2-5- تحلیل توصیفی داده­ ها با توجه به متغیر میزان­تحصیلات

4-3- تحلیل استنباطی داده ­ها

4-3-1- تحلیل عاملی تاییدی

4-3-1-2- تحلیل عاملی مرتبه دوم متغیر خلاقیت تیمی

4-3-1-3- تحلیل عاملی مرتبه دوم متغیر شیوه شناخت سیستماتیک

4-3-1-4- تحلیل عاملی مرتبه دوم متغیر شیوه شناخت حسی

4-3-1- بررسی نرمال بودن داده­ ها

4-3-2- آزمون فرضیه­ ها با استفاده از روابط ساختار یافته خطی

4-3-3- آزمون میانگین

4-3-3-1- مقایسه میانگین عملکرد مالی در بین زنان و مردان

4-3-4- آزمون تحلیل واریانس

 

فصل پنجم : نتیجه ­گیری و پیشنهادات

5-1- مقدمه

5-2- بحث و نتیجه گیری

5-3- نتایج آزمون تی مستقل

5-3-1- نتایج آزمون جنسیت و ارزیابی عملکرد مالی

5-4- نتایج آزمون تحلیل واریانس

5-5- پیشنهادات برای پژوهش ­های آتی

 

منابع و مآخذ

.

فهرست جداول

جدول 3-1: نتیجه محاسبات ضریب آلفای کرونباخ

جدول 4-1 : راهنمای علائم اختصاری متغیرهای مدل

جدول 4-2 : بررسی وضعیت توزیع متغیرها با استفاده از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف

جدول 4-3 : شاخص­های برازندگی مدل نهایی پژوهش

جدول 4-4 : نتایج کلی آزمون فرضیه­ ها

جدول 4-5 : مقایسه میانگین ارزیابی عملکرد مالی در بین زنان و مردان

جدول 4-6 : آزمون مقایسه میانگین ارزیابی عملکرد مالی در بین زنان و مردان

جدول 4-7 : توصیف متغیر ارزیابی عملکرد مالی در سطح تحصیلات مختلف

جدول 4-8 : آزمون مقایسه ارزیابی عملکرد مالی در سطوح مختلف تحصیلات

.

فهرست روابط

رابطه 2-1 : نرخ بازگشت دارایی (ROA)

رابطه 2-2 : نرخ بازگشت حقوق صاحبان سهام (ROE)

رابطه 2-3 : سود هر سهم (EPS)

رابطه 2-4 : نسبت P/E

رابطه 2-5 : جریان نقدی آزاد (FCF)

.

فهرست اشکال و نمودارها

شکل2-1: ارتباط بین داده‌ها، اطلاعات و دانش

شکل 2-2 : فرآیندهای مدیریت دانش

شکل 2-3 : مراحل مدیریت دانش از دیدگاه پیتر گوتشاک

شکل 2-4 : مدل تلفیقی فرآیند خلاقیت پائول پلسک

شکل 2-5 : مدل عوامل ایجاد کننده خلاقیت

شکل 2-7 : مدل مفعومی پژوهش

نمودار 4-1: توزیع فراوانی نمونه آماری از نظر سن

نمودار 4-2: توزیع فراوانی نمونه آماری از نظر جنسیت

نمودار 4-3: توزیع فراوانی نمونه آماری از نظر وضعیت تاهل

نمودار 4-4: توزیع فراوانی نمونه آماری از نظر متغیر سابقه­کاری

نمودار 4-5: توزیع فراوانی نمونه آماری از نظر متغیر میزان تحصیلات

نمودار 4-6: مدل اندازه­گیری مدیریت دانش تیمی با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی در حالت استاندارد

1نمودار4-7 : مدل اندازه ­گیری مدیریت دانش تیمی با استفاده ازتحلیل عاملی تاییدی در حالت معناداری

نمودار4-8 : مدل اندازه ­گیری خلاقیت تیمی با استفاده ازتحلیل عاملی تاییدی در حالت استاندارد

نمودار 4-9 : مدل اندازه ­گیری خلاقیت تیمی با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی در حالت معناداری

نمودار 4-10 : مدل اندازه­ گیری شیوه شناخت سیستماتیک با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی استاندارد

نمودار 4-11 : مدل اندازه­ گیری شیوه شناخت سیستماتیک با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی معناداری

نمودار 4-12 : مدل اندازه­ گیری شیوه شناخت حسی با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی درحالت استاندارد

نمودار 4-13 : مدل اندازه­ گیری شیوه شناخت حسی با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی درحالت معناداری

.

.

تعداد صفحات:     112

نگارش حرفه ای و آماده استفاده

.


دانلود با لینک مستقیم


بررسی تاثیر مدیریت دانش تیمی بر خلاقیت تیمی و عملکرد مالی سازمان ها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.