پاورپوینت رابطه CRM و ERP
هر سازمان، فقط یک مدیر دارد: مشتری...
او می تواند همه کارمندان را اخراج کند. از رئیس تا کارمندان جزء،
فقط کافی است پول خود را جای دیگری خرج کند!
سم والتون(بنیانگذار
•مشتری کیست؟
•
–امروزه، بازار یعنی مشتری؛ و مشتری کسی است که از خدمات و تولیدات سازمان بهره می برد.
•(دکتر گودرزی، غلامرضا - جهانی شدن و استراتژی مشتری مداری”-1382- اندیشه گستر سایپا – بیست و هفت : ص13)
–مشتری (Customer) : سازمان یا فردی که محصول را دریافت می کند یادآوری : مشتری می تواند مشتری داخلی یا خارجی سازمان باشد
•
•(مهدیزاده، احمد- سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای ISO9001:2000”-1381- سازمان هوافضا-اول: ص4)
•
از نگاه آمار
–جذب یک مشتری جدید، 6 برابر پر هزینه تر از نگهداری مشتری فعلی است.
–حفظ 5 درصد از مشتریان قبلی، سودی معادل 25 تا 95 درصد خواهد داشت(فردریک ریچ هلد)
–96% مشتریان هیچگاه دررابطه با رفتار بد و کیفیت بد محصولات شکایت نمی کنند.
–90% این مشتریان ناراضی دیگر به شرکت مراجعه نمی کنند.
–هر کدام از این مشتریان ناراضی، علت ناراحتی خود را حداقل به 9 نفر می گویند.
–13% مشتریان ناراضی، نارضایتی خود را به بیش از 20 نفر انتقال می دهند.
پاورپوینت رابطه CRM و ERP