فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق افت اصطکاکی در لوله ها

اختصاصی از فی موو تحقیق افت اصطکاکی در لوله ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق افت اصطکاکی در لوله ها


تحقیق افت اصطکاکی در لوله ها

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده )

تعداد صفحات فایل: 10

کد محصول : 001Shop

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 


 

 قسمتی از محتوای متن 

 

هدف آزمایش

هدف از این آزمایش بررسی قوانین موجود در مورد مقاومت اصطکاکی بر حسب نوع جریان و بدست آوردن عدد رینولدز و مقدار بحرانی آن برای تشخیص نوع جریان می‌باشد. به کار بردن جریان لایه‌ای به منظور محاسبه ضریب اصطکاک در رژیم ‌های جریان لایه‌ای و آشفته از دیگر مسائل این آزمایش است.

 

شرح دستگاه آزمایش

یک مخزن با هد ثابت که در ارتفاع نصب شده است و لوله افقی که دارای چهار سوراخ نزدیک به دو انتهای آن می باشد.

از سوراخ ها برای اتصال به مانومترها استفاده می شود. مانومترهای موجود یکی به شکل U وارونه است که مستقیماً اختلاف فشار را بر حسب سانتیمتر آب می دهد و دیگری به شکل U است که اختلاف فشار را بر حسب سانتیمتر جیوه بیان می کند.

تئوری آزمایش

رفتار متوسط زمانی که با فرمول خواص و پارامترهای جریان، در جریان درهم مانند جریان آرام است با این تفاوت که تنشهای اضافی دیگری به نام تنشهای ظاهری که اثرات درهمی را در بر دارند در آن وجود دارد. تنشهای ظاهری جریان درهم بسیار بزرگتر از تنشهای لزجی معمولی هستند، بطوریکه در جریانهای درهم از تنشهای لزجی صرفنظر می‌شود.

بنابراین در اینجا نیز می‌توان پروفیل سرعت متوسط زمانی در امتداد جریان را ثابت گرفت و نیز از فشار یکنواخت P در مقاطع لوله استفاده می‌نماییم.

معلوم شده است که تغییرات فشار در طول لوله در جریان درهم وابسته به کمیات زیر است:

:D قطر لوله

:L طولی از لوله که تغییرات فشار در آن مورد نظر است.

 

 

این معادله خط راستی با شیب 1- در دیاگرام مودی می باشد. از این رابطه برای حل مسائل جریان آرام در لوله ها استفاده می شود. این معادله برای تمامی زبری ها کاربرد دارد زیرا افت هد در جریان آرام مستقل از زبری است. بلافاصله پس از عدد رینولدز بحرانی تمام منحنی‌های مربوط به زبری‌های مختلف بر منحنی‌های صاف منطبق‌اند و سپس از روی آن جدا می‌شوند به نحوی که هر چه زبری بیشتر باشد این جدا شدن زودتر اتفاق می‌افتد. بخشی از هر منحنی که با منحنی لوله صاف منطبق است ناحیه لوله صاف حریان نامیده می‌شود. به علاوه می‌توان ملاحظه کرد که پس از گذر از این ناحیه هر منحنی سرانجام به خطی مستقیم به موازات محور افقی تبدیل می‌شود.

  متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

 
« پشتیبانی فروشگاه مرجع فایل این امکان را برای شما فراهم میکند تا فایل خود را با خیال راحت و آسوده دانلود نمایید »
/images/spilit.png
اشتراک بگذارید:

دانلود با لینک مستقیم


تحقیق افت اصطکاکی در لوله ها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.